Communicatie → klantgericht
De campagne ‘Samen werken aan geluk’ hebben we in 2018 met veel succes voortgezet. Het succes van de campagne meten we af aan de feedback die we van afdelingen in de verschillende domeinen krijgen. Zij geven aan duidelijk effect te merken na het plaatsen van advertenties, bijvoorbeeld het aantal gezinnen dat gebruik maakt van het Kindpakket is na plaatsing van de advertenties enorm toegenomen; tijdens bermsafari’s kregen inwoners uitleg over ons maaibeleid en konden zij hierover meedenken; bijna 200 inwoners hebben dankzij de campagne succesvol een aanvraag gedaan voor het Geluksbudget, bijna 60 inwoners hebben een vlinderstruik in hun voortuin geplant waarmee zij op een ongedwongen manier bijgedragen aan bewustwording van het belang van meer biodiversiteit; Op de advertenties voor het bezorgen van paspoorten is positief gereageerd en iedere maand laten meerdere inwoners hun paspoort bezorgen.
Behalve advertenties in kranten hebben we de campagne ook op Facebook geplaatst. Hier vonden over de verschillende onderwerpen veel gesprekken plaats mét inwoners en tússen inwoners. Dit paste in onze doelstelling om ook op social media meer in gesprek te komen met onze inwoners.